Janne Karlsson serverar rökt viltkött till några av bokmässans första besökare. Foto:M.Blomstrand
lördag 28 september kl 08:31

Jägareförbundet på Bokmässan

Jägareförbundet Västra Götaland Väst är traditionsenligt på Bokmässan i Göteborg. Med stort bidrag i bemanningen från Hisingen-Göteborgs Jaktvårdskrets serveras rökt viltkött och viltkorv i olika kryddningar. Arrangemanget genomförs med hjälp av välvilligt stöd från Göteborgs Jagtsällskaps Stiftelse.

Intresset är som vanligt stort bland besökarna och vi får chans att informera om  jaktens betydelse. Även i år kan vi erbjuda en mindrre mängd rökt sälkött och det är första gången för de flesta besökare. Förvåningen är stor bland besökarna när vi upplyser om att det råder handelsförbud för sälprodukter.

Viltkokboken och barnböckerna Ella på Älgjakt och Ella på Bäverjakt som vi säljer och de kommer att bli bra juklklappar tycker några av köparna.

Samtidigt delar vi ut viltolycksremsor och upplyser om hur man använder dem.

Senast uppdaterad den 28 sep